höst. 2

regn, regn, ja och så litet mera regn ..
fast , jag såg allt en liten skymt av solen i morse, när jag drack mitt morgon kaffi på balkongen.
(ja den är fortfarande ganska trevlig.) trots kylan

är litet less på mörkret och regnet,
smått i väntan på snö. (som man vet inte kommer dyka upp här i sthlm , särskilt mkt)

men väntar, gör man ändå.
vi fick ju åtminstonne några vackra vinterdagar förra året,

hur skall det gå för kära fjällräven, kan man ju undra, .. stackarn. är ju van vid liite annat väder ;)
..

sen önskar jag,- -
kära tomten, (?)
att min söta ekonomi får sig ett uppsving,
att man slipper svinis, ( och även andra läskiga vintersjukdomar)
hmm.
ja å fred på jordn. ;)

appropå svinis... skall man vaccinera sig.. ?.
eller?
den skräms litet, den där baconsjukan... 

nu.
sovas..
men först ett klassskt citat, från husguden min..




För det är ångest, tvång och höstsäsong,
och ekonomisk undergång.
Varje hinder är så tåligt och robust;
så det är ingen som har lust.



Kommentarer
Postat av: Sarah

LITE LESS?

Jag vill ha vår och sommar 50 veckor om året. Veckan innan jul och veckan efter jul, då kan det vara snö och solsken och sådär idylliskt vackert. Men annars vill jag inte ha grått och regnigt.



Ryktet går att det var sol idag på förmiddagen. Men jag sov som en liten gris för jag jobbade inatt.

2009-11-19 @ 01:51:19
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Gorthol

vad är meter höga snödriver och underbart puder jämfört med grådaskigt slask å stinkande höstlöv....

<3 <3 <3

2009-11-19 @ 09:00:01
URL: http://gorthol.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Bara för att jag är så himla nyfiken så har jag snokat reda på att jag, förmodligen, jobbade med din morsa inatt :)

2009-11-22 @ 14:59:59
URL: http://gundel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0