1 april

.
idag är jag arbetslös.
.
gick upp tidigt, ordnade med alla papper, ordnade ett konto på arbetsförmedlingens hemsida.
satte mig på bussen, för att amnäla mig helt.
alla intyg osv med mig såklart.

kommer till af. och får vänta, sen blir man tillsagd att komplettera litet på en av datorerna, för attsen ställa sig i kö igen,
för att få en liten jävla nummerlapp, för att sen vänta..
En otroligt Oeffektiv plats, den där arbetsförmedlingen..
jag har bråttom, jag skall iväg på jobb.
jahaa, men det är 1:a april idag.. det tar endel tid då.
(jaha,, skämta litet mer väl)
irriterad.. sur och gnällig. en smula otrevlig blir jag..
'sen kommer folk och får gå före den härliga nummerlapps kön..

när man efter många om och men, äntligen får träffa en handläggare som faktiskt har rätten att trycka på den där magiska knappen (så man blir inskriven och information skickas vidare till a-kassan)
så blir man behandlad som en handikappad tonåring.. Ursäkta.?

-Af-person-ja då bokar vi ett nytt möte då, framöver så dina uppgifter blir bekräftade med intyg.
-Jag-  hallå, jag har mina intyg här, godkänn dem NU tack!, har inte lust att åka fram och tillbaka hit 20 gånger.
man slänger fram alla papper, visar vad som är vad,

-Af-person- jahaa, du har med dig dem idag?, det var ju roligt..
(Vaddå roligt. .en självklarhet!)
-Af-person-ja sen tycker jag att du borde gå på ett informatiiiions möte.. den 12? . kl 13.
Jag öppnar kalendern och skriver i det han säger.
Då blir man tillsagd att nejnej, du behöver inte skriva upp det, du får en lapp av mig.

Jag kanske vill organisera mina tider , på mitt sätt?
sitt du där och knappra så skriver jag vadfan jag vill i min kalender.
men visst ge mig ett papper du om du tycker det är himla skojsigt..

gaaaah. jag vill inte vara i den här sörjan!,
1 dag och jag är redan avskyvärt trött på detta sega hjälpmedel kallat ?-Arbetsförmedling.
arbetsförsening.. snarare.

nu. ska jag slänga ner mina små prylar i väskan.
släppa alla AF tankar,
fara iväg med käraste fjällräven och möta upp faster, Sen bila ner till Jönköping..
nu är det jobb och släkthäng som väntar!

glad påsk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0