Wednesday just won’t go


onsdag.. den 14 april.
alltså "14" dagar som arbetslös.. ( jaa , ett jevla tjat om detta möjligen)

har bara litet svårt att anpassa mig i den här situationen.

har haft små uppdrag och projekt och måsten , minst ett om dan.
och försökt att hålla dem, vissa väldigt seriösa, andra litet mindre vettiga.

har även hunnit med att träffa vänner , som man inte haft så väldigt mycket kontakt med
senaste månaderna utav. jobb,jobb.jobb.
det är ju positivt..
men även, fast man lyckas fördriva tiden en timme med en vän och dividera om olika ting.
och kanske , ge sig på ett och annat viktigt möte/ eller pappersskrivande.

så hamnar man tillslut hemma igen, mitt på blanka dan!,
ljust ute, all tid i världen att göra nyttigheter,

och då kommer den...
det där som en kär vän försökt förklara för mig..
handlingsförlamningen.. säger han..
jag kallar det mähä-tillstånd.
har aldrig riktigt insett, vad som menats..
vadå, det är väl bara  och sätta igång med något..
starta ett projekt. gå en sväng till på div arbets-sidor.. skriv en novell, ring ett viktigt "måste" samtal
sy en kudde,  vadsom helst!, boka tvättstuga för f*n.

men istället...
blir man stilla sittande.
stirrandes i den där väldigt hemska vitmålade och fulspacklade väggen.. en timma eller 3.

..
jag blir.. snart galen..
imorgon.. har jag bokat den där tvättstuge tiden. (kl 07:00)
för att verka riktigt präktig.
jag har lovat en sötnos att följa in till staden en sväng.
jag skall posta ett Viktigt brev.
JAg skall sedan Skriva ett nytt Väldigt Viktigt Brev.

men samtidigt.. är jag rädd att den där "to do" listan inte kommer följas..
skam den som ger sig? eller?
måste åtminstonne sätta mål.. så det finns chans att det blir av?

nu.. cigg.. (inget kaffe.) , sen en tandborstning och säng?
För Jag Ska Ju Tvätta. fördjävla tidigt i morgon..
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0