skratta hysteriskt eller gråta?

Min el karma suger
varför?
är det för att jag i min ungdom misshandlade vårt gamla modem?
(slog man en  gång,, började den koppla upp.. slog man lite till, så gick det snabbare.)


nu har de iaf slagit mig tillbaka..
en rejäl käftsmäll.
min käraste book , med bilder från 07 och framåt. all text. alla arbeten.
vill inte kommas åt..

fått hjälp av data nisse i skolan.. men nej. han har inte rätt verktyg.

alla data är kvar.. men jag kommer inte åt det..

halva mitt arbete Rock around the world.
är låst.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips: Om du kommer åt dina saker, det första du bör göra är att säkerhetskopiera det viktigaste, den kan vara på väg att dö för alltid med lite otur. Så om du har turen på din sida, var berädd med annan plats för allt som du inte vill förlora. Den kan vara död redan, vara påväg att dö eller så håller den 10 år till, diskar är skumma...

2011-04-12 @ 13:39:55
Postat av: Triana

Tack för tips!



men tyvärr kommer jag inte åt ett jota just nu.

inte ens data-nissen i skolan lyckas.



:/ ska se om jag känner någon duktig person, eller om jag får skicka iväg den. för jag vill verkligen inte bli av med innehållet..

2011-04-18 @ 18:42:16
URL: http://triana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du lägger örat emot den samtidigt som du kopplar in den i datorn och elen, hör du då något ljud? Klickar den, låter det som den snurrar? Lyser några lampor? Vet du typ vad data nisse gjorde?

2011-04-19 @ 17:18:16
Postat av: Triana



om jag kopplar in disken så beter den sig först som vanligt, surrar sådär fint som den alltid gjort, blinkar och försöker koppla ihop sig med datorn min.

men sen går det inte längre än så.

börjar låta Klick,klick,klick , som den inte gjort tidigare, som att den inte får kontakt med min burk helt enkelt.



data nissen gjorde inte mkt annat än försöka få kontakt med den, vilket han inte lyckades med.



nån smart idé om vad för sjukdom disken har?

annat än ålderdom. :´(

tack för lite support här via bloggen iaf.

2011-04-21 @ 12:06:00
URL: http://triana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aj då, det var tyvärr inte så bra. Jag kan såklart inte svara med 100 % säkerhet men antagligen är disken hel-paj.. Det du hör är när en liten arm inne i hårdisken slår emot någonting eller har gått av. Det klickande ljudet brukar kallas för "click of death"



http://en.wikipedia.org/wiki/Click_of_death



Ennu tråkigare är att det är svindyrt att laga.. Finns så få i Sverige som pysslar med det än så länge så priserna är skyhöga. Du kan såklart se om du hittar någon som kan hjälpa dig men annars är mitt tips att spara disken och hoppas på att någon gång i framtiden så ska det bli billigare att laga dessa. Lycka till!

2011-04-25 @ 00:03:44
Postat av: triana

okej...



heh. Tack för lite information iaf..



får väl hoppas jag får ordning på det tillslut. :)

2011-04-25 @ 11:39:05
URL: http://triana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sista tipset är att om du skickar iväg / lämnar in din kära book så se till att du får tillbaka den. Alla dina minnen och bilder finns där, dom är inte borta och dom går att få tillbaka. All lycka och hoppas det löser sig!

2011-04-25 @ 23:37:21
Postat av: Triana

Tack :)

2011-04-26 @ 20:11:46
URL: http://triana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0