det närmar sig visst jul?


jul.jul... strålande.. näe..

den däringa julafton står för dörren.
och det märks åtminstonne på arbetstimmar.
det har blivit många..

oo nej .. jag klagar inte. det är förbaskat skojj.
men tydligen pallar man inte riktigt med, för man är zombietrött konstant.
och det trots att den vanliga köp hysterin inte existerar på den butik jag jobbat i.
(ja den började så smått idag, men det är ingenting i jämförelse med gamla akkis.. )

men ändå är man som sagt helt  galet trött. kan knappt föra normala samtal.

igår hade jag faktiskt en ledig dag. då skulle det julstökas..
köttbullar till jullunchen hos vännen, å koka mors godaste kola som symbolisk julgåva /gåbort present.

(jag försöker faktiskt skippa konsumera mera grejjen som hänger ihop med julafton)
Men!  det är roligt att ge.   och bästa är väl att komma på nått sött o småfinurligt än dyrt och vräkigt?

ja tillbaka till julstöket.. Köttbullarna blev helt okej goda. nästan som mammas.
men kolan gick åt h***ete.. fastnade på pappret o gick inte att få ordning på.

hoppas på bättre resultat i afton.. om jag finner orken. annars får det duga med en kram.
hade även planerat att koka sönder några skumtomtar ((roooligt godis) ) men affärn min hade inte alls den chokladen som passar mig. så det gick sig inte heller.
kanske nån som försöker hinta om att jag Inte Ska slösa energi på julstöket detta år?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0