det här är mitt land

Sverige. Stockholm 6 juni 2011


Haft muren i mitt synfält hela dagarna.
raukar , ja de är roliga att klättra på,
och långa sandstränder, som man fått vara vid hela sommrarna
ja det det finns väl överallt?
enar, lamm och murgröna. <3
självklarheter alltihopa.

jag såg inte det vackra när jag växte upp
och var på plats jämt, nu när man hälsar på.
Ser man verkligen hur speciellt det är nere på ön Gotland.

Knappt ett år  , har nu tillbringats i Dalarna,
jag har fått bo bland dess röda stugor, vackra natur,
Siljan, och den för mig ojämna horisonten.
knäckebröd, dala blått, och falurött. <3
för att inte tala om alla dessa härliga människor som jag upptäckt finns i Dalarna.

Nu har jag återvänt till Stockholm igen.
Sveriges enligt mig underbaraste stad.
Stockholm i mitt hjärta, är inte en klyscha.
Det är bara och välja vart man vill vara och göra just denna dag.
Blandningen av vatten, natur och asfallt , en härlig mix av allt
Det är Stockholm


Märks det att jag tycker om mitt Sverige?
utan att blanda in politik och åsikter om allt möjligt.
Vill jag just idag bara tänka på hur vackert det här landet är.





Mikael Wiehe




Kommentarer
Postat av: Linnéa i USA

Oh vad fint skrivet!



Här kommer en påminnelse. Imorgon är det dag 50 av the Abchallenge! Är du med fortfarande? Slutspurten nu, kämpa kämpa!

2011-06-07 @ 05:24:48
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: Triana

tack!



japp, jag kämpar fortfarande, men jag har haltat bakom en heldel.. :D

tack för pepp!

2011-06-07 @ 10:44:39
URL: http://triaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0