borta bra men hemma är ju hemma?


Tog den långa vägen hem idag,
efter en veckas feber sovande "semester" hos vackra..

som enda sällskap på tåget hade jag dagens metro,
och efter att ha lusläst hela tidningen, plus wkdy "vad händer i sthlm" bilagan
blev jag smått chockad över vad som faktiskt tilltalade mig denna helg.

ikväll vill jag se och höra f. wadling på go kväll....
och sen gärna fortsätta med porträttet av Stieg Larsson ..
japp två tv program.

jag blev alltså mer lockad av svts tv tablå än av sthlms uteliv denna fredag.
trots att ett besök i betongen under bron borde vara det som jag vanligtvis hade velat ha på attgöra listan.

kanske är jag motvals.
eller försöker jag bara få ett vettigt avstånd till det ohälsosamma tempot
att göra precis allt och lite till som hållt i sig under sommarn och tidig höst?

eller samlar jag bara pensionärs poäng?

vemvet :)

nu är jag iaf hemma igen. min lägenhet står kvar.
lite mera skräp i hörnen än jag mindes.
men oh den är mysig.. den är min.. och det syns..
jag myser å njuter av kaffe medans loke och melissa sjunger om vartannnat.
å köksbänken börjar så sakta bli synlig igen.
<3

fin fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0